DİZ ALTI VARİS ÇORABI

İleri derecede varislerde kullanılır.

Hamilelik esnasında varis oluşumunu önler.

Selülit tedavisinde etkilidir.

Bacaklardaki kan dolaşımını dengede tutarak bacaklarda varis oluşumunu önler.

Ayak bileğinden yukarı doğru yüzdesel olarak azalan, kontrollü normal basınç sağlar. Tamamen anatomik şekle sahiptir. Masajın sürekliliğini sağlamak için iki kat daha elastiktir ve dikişsizdir. Özel dokusu ile tamamen düzenli bir destek vericidir. Anatomik özelliği ile hastanın bacağına mükemmel uyum sağlar.

NASIL GİYİLİR ?

Çorabı topuğa kadar ters çevirip,bilekten yukarıya doğru yavaşça ve koltuktan kalkmadan giyiniz. Gece yatarken çıkarınız.Kesinlikle kremlerle birlikte KULLANMAYIN ! Tüm kimyevi maddelerden uzak tutunuz. Kullanım esnasında herhangi bir şikayetiniz olursa, çorabı derhal çıkarıp doktorunuzu ARAYINIZ.

NASIL YIKARIM?

Elin dayanabileceği kadar ılık su ve sabun ile elle yıkama yapınız. Ütülemeyiniz. Direk güneş ışığına maruz bırakmadan yayarak kurutunuz.Çok sıcak ortamda tutmayınız.

VARİS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

Varis Nedir?

Varis nedir sorusu ile konumuza başlayabiliriz. Varis, kalpteki hatalı kapakçıkların veya bunlarla alakalı olarak toplardamarlarda oluşan genişlemelerdir. Varis de aslında genişleme manasına gelir. Varislerin renkleri mavi ve yeşil olabilir. Çok ilerlemiş varisler deride yırtılmalara neden olarak deride ülsere neden olabilir. Ayrıca deride pütürlere de neden olabilir.

Varis Nasıl Oluşur?

Normal bir kalp kapakçığının göre kalpte toplardamar vasıtası ile toplanan kanın geri toplardamara gelmesini önlemektir. Ancak bu kapakçıklarda mevcut olan herhangi bir sorun nedeniyle toplardamarlarda kan birikimi olabilmektedir. Bu şekilde varis oluşur. Varis konusu insanlar için çok yaygın ve ciddi bir sorundur. İngiltere’de yetişkinlerin %30’u varis sorununa sahiptir. Amerika’da ise bu oran kadınlarda %30 ve erkeklerde %17 civarındadır.

Varis vücudun her yerinde olabilir. Ancak vücudun baldır ve bacak bölgesinde daha çok görülür. Çok fazla ayakta kalan kişilerin vücutlarının alt kısmında kan basıncında artış olması görülür. Bu şekilde varis oluşumu olabilir. Bu tür varislerin ise büyük çoğunluğu kan dolaşımını etkileyecek kadar ciddi değildir. İşte tam bu tür hafif varisler için varis çorabı devreye girer. Fakat bunun dışında kişiyi ağrı ve acı ile rahatsız eden varisler mevcut ise ülser başlangıcı olabilmektedir.

Bu noktada ülserin genelde bir mide hastalığı olarak bilindiği için bir açıklama yapmak gerekir. Kalp kapakçıkları kanın geri gelmesini engeller. Bunun yanında mideyi de yutak ve ağız ile bağlayan yolda kapakçıklar vardır. Bu mide kapakçıkların düzgün çalışmaması ülser hastalığını oluşturur. Aynı zamanda kalp kapakçıklarının düzgün çalışmaması da ülser hastalığına neden olur.

Kalpten pompalanan kan, tüm vücuda yayılır. Bu yayılan kan, geri kalbe gelmek zorundadır. Bu geri gelme işlemi ise toplardamarlar ile mümkün olur. Kanın bu toplardamarlardaki geri dönüşümü ise yerçekimine karşı olarak yani vücudumuzun aşağı kısmından yukarı kısmına doğru olur. Bu ise kaslardaki kasılmalar ve kalp kapakları ile yapılır. Bazı kalp kapakları işlevini kötü yerine getirebilir. Kanın bir kısmını geri damara kaçırabilir. İşlevin tamamını yitirirse, tüm kanı damara biriktirir. Bu ise damarda kanın birikmesine neden olur.

Toplardamarda kan birikmesi ciddi bir sorun oluşturabilir. Çünkü kalpten çıkan kan oksijence zengin, açık renkli ve doku ve hücrelerin kullanılması için hazır kandır. Bunun yanında toplardamardaki kan ise karbondioksitçe zengin, kapalı renkli ve vücudun kullanılması için tekrar ciğerlerden geçmesi gereken kan vardır. Bu nedenle bu kirli kanın kalbe ulaşamaması, insan vücudunda ciddi sorunlar çıkarabilir.

Varis Sorunu Kimlerde Oluşabilir?

Varis sorunu genelde kilolu kişilerde veya çok fazla ayakta duran kişilerde oluşabilir. Dediğimiz gibi bu sorun vücudun alt kısmındaki damarlarda fazlaca kan basıncının yüklenmesi ile meydana gelir. Hamile kadınlarda ise kilo artışı ve kan hacmindeki artışı nedeniyle bu sorunun yaşanması çok fazla oranda artar. Hamilelik süresince varis olma şansı yüksek olduğu için, bu sürede varis çorabı kullanmak oldukça önemlidir.

Varis Belirtileri

Varis belirtileri aslında sadece hasta olan insanların anlayabileceği şeylerdir. Ancak her insan kendisi için bir belirti kontrolü yapabilir. Damarlarda meydana gelen yeşil ve mavi renklenmeler bu hastalığın belirtisidir. Bu damardaki renklenmeler ile damarlar daha belirgin hale gelebilir. Ayrıca damarda pütür, şişme ve bükülme meydana gelebilir. Bu tür damarlardaki yaralanmalarda daha geç iyileşme süresi olur.

Varisler genelde direk olarak bacaklarda ağrı ile ortaya çıkmaz. Dediğimiz gibi bunlardan önce yukarıda söylediğimiz belirtiler medyana gelebilir. Ancak bacakta ağrı ile ciddi varis durumları da bu hastalığın belirtileri arasında yer alır. Bu tür hastalar ayakta dururken rahatsız olurlar.

Varisler için mutlaka doktorunuza başvurmalısınız. Bu hastalığın birçok tedavi yöntemi vardır. Ancak genelde bu hastalık ciddi bir hayati tehlikeye neden olmaz. Bu nedenle bu hastalığın tedavisi için öncelikle sakin olmanız gerekir. Ancak eğer tedavi için daha sonraki bir tarih alınmışsa, mesela evinizde bacaklarınızı yüksekte tutmak size yardımcı olacaktır. Varisli bölgelerinizde yaralanmalar meydana geliyorsa, bu yaralanmaların düzelmesi uzun sürecektir. Çünkü bu bölgelerin üzerindeki deri tamamen temizlenmemiş kan ile beslenen bir deridir. Bu nedenle damarlardaki kan toplanması, bu damarın etrafındaki deriyi de kötü etkileyecektir.

Sonra tarihteki varis tedavileri için kullanılacak en iyi yardımcı varis çorabıdır. Bu çorap kesinlikle tedavi yöntemi değildir. Ancak tedavi hemen yapılmayacaksa bu çorap ile varis ilerlemesi yavaşlatılabilir veya durdurulabilir. Varis çorapları, varisli damarları sararak onlardaki genişlemeleri önler. Bu şekilde damarların daha gergin olmasını sağlar ve kan dolaşımına yardımcı olur. Bu çorapların ayak kısmında fazla basınç var iken, yukarı çıkıldıkça kademeli olarak azalan bir basınç vardır. Bu şekilde vücudun alt kısmından, yukarı doğru kan akışı desteklenmiş olur. Varis çorabı, varisler için bir tedavi değildir. Ancak hamilelik gibi varis oluşma ihtimalinin yüksek olduğu bir evrede, varis çorabı kullanılması oldukça faydalı olacaktır. Bu şekilde olası bir varis, daha meydana gelmeden engellenmiş olacaktır. Aynı zamanda daha sağlıklı bir hamilelik ve dolayısı ile daha sağlıklı bir bebeğe sahip olunabilir. Varis tedavisi sonrasında varis çorabı kullanımı doktorlarca önerilmektedir. Bu şekilde tedavinin daha uzun süre sonuç vermesi mümkün olur. Ayrıca tedavi edilen varis tekrardan çıkabilir. Bu nedenle de en ufak belirti de varis çorabı kullanmak, durum ciddileşmeden varis ilerleyişini durdurmaya yarar.

Varis Çorabı Kullanımı

Varis çorabı kullanılırken önemli olan varis çorabının rengi, deseni veya görselliği değil ölçüsüdür. Varis çorabı ölçüsü mutlaka doktor gözetimi ile alınmalıdır. Varis çorabı ayakta durulan süre boyunca giyilmelidir. Yani yatağa yatarken çıkarılmalı ve yataktan çıkarken de giyilmelidir. Ancak kısa süreli yataktan çıkma sürelerince giyilip çıkarma yapılamaması mazur görülebilir. Varis çorabı mutlaka kuru bir cilt üzerine giyilmelidir. Banyo yapılırken çıkarılmalıdır. Vücudu kurutma işlemi de iyice yapılmadan varis çorabı giyilmemelidir.

Varis çorapları da yıkanmalıdır. Bazı çoraplarda makinada yıkanabileceği belirtilmektedir ancak bu çorapların elde yıkanması daha çok önerilir. Bu çoraplar her gün elde ve 40 santigrat derece sıcak suda narin şekilde yıkanabilir. Bu ürünün kurutulması ise hava alan bir havlunun üzerinde yapılmalıdır. Bu şekilde bir yıkama işlemi ile varis çorabının kullanım süresi artırılabilmektedir.

Varislerden Kurtulmak

Varislerden kurtulmak için düzenli olarak bacaklarınızı düzenli olarak yüksekte tutmalısınız. Ayrıca kilonuzu kontrol etmek oldukça önemlidir. Çünkü ne kadar kilolu olursanız, bacaklarınıza o kadar yük biner ve bu da varis riskini artırır. Ayrıca ayakta durmak da varis riskini artırır. Kilo gibi ayakta durmak da bacaklardaki yükü artırır. Varis çorabı ile kan dolaşımını destekleyebilirsiniz. Varis sorununuz yok ise bile varis çorabı giyebilirsiniz.